Dag 20

20 mei 2014 - Fiano Romano, Italië

Na een enthousiaste start onder een staalblauwe hemel zijn we goedgemutst vertrokken. We wisten dat het een pittige trip zou worden, maar hij bleek extreem pittig te worden. Eerst 11 kilometer vals plat, nadien een afwisseling van hele korte, maar ook lange steile klimmen, bijvoorbeeld 4 kilometer van 5%, of 2 kilometer tussen de 6 en 12 %! De temperatuur liep op tot 27 graden in de schaduw, dus dat was ook wel lekker. Van een vermeende omleiding zag ik op de kaart een kortere route, maar die daalde veel te ver, dus moesten we nog even een kilometer met de fiets omhoog lopen, want tegen 10% rij je niet met bagage. Hoe dan ook, deze etappe is als de zwaarste ervaren van de hele tocht; we zijn inmiddels geland in Fiano Romano na 98 kilometer en (jawel!) 1250 meter hoogteverschil weggeperst te hebben. nu gedouched en gebroken, tijd voor een pint, morgen nog even poken; Roma, here we COME.!!!!!!!

1. Taco:
    20 mei 2014
    Ja de laatste loodjes wegen ook hier het zwaarst. Hoop voor jullie dat het morgen een mooie tocht wordt met een zalig einde in het verschiet. Plezier!
  2. Kneel vd Eijkel:
    20 mei 2014
    ben blij dat we in nederland geen bergen hebben ,toppie wat jullie hebben gedaan. Jullie kunnen Rome bijna ruiken!
  3. Cor la Mer:
    20 mei 2014
    Zou het dan toch waar zijn? De maanlandingen waren ook in de studio opgenomen... Ik geloof het pas als ik jullie fietsen voor het Colloseum zie staan!
  4. Toos van der Salm:
    Hallo bikkels,
    Heftig dagje vandaag met al die klimpartijen. Lees met veel plezier jullie verslag. Ik vind fietsen heerlijk maar dit is toch wel even wat anders als ons platte landje. Veel sterke en plezier met de laatste km. Gr. TOOS
  5. Fenna en Philip:
    20 mei 2014
    Hoi bikkels, hanni mit snor kont er aan over de alpen! Maar dat lopen had ik persoonlijk niet verteld bruder. Geintje super gedaan, wij hadden vandaag maar 75km maar we hiuden de hoogte kilometers niet bij natuurlijk!
  6. Kneel vd Eijkel:
    20 mei 2014
    kan je ook zonder bagage met gemak de monvantox op sterkte voor de laatste km gr kn
  7. Aadje:
    20 mei 2014
    Heel veel plezier en succes met de laatste kilometers!!