Dag 19

19 mei 2014 - Massa Martana, Italië

Na een start waarbij de eerste instructie uit het routeboek ons ontging welke binnen 10 minuten veel transpiratie opleverde ( verkeerde afslag met stevige klim ) de juiste route opgepikt, zijn we 5 kilometer verder is de route afgesloten, bord met veel gebrabbel maar daar snappen wij geen snars van ). Besloten door te rijden en komen  bij een aardverschuiving terecht die de weg voor 3/4 versperd. Onze fietsen met tassen konden er net doorheen. Via prachtige landschappen richting Assisi, de stad van Ome Frans rondom 1300 schitterde ons tegemoet vanaf mooie heuvels, maar lag wat ons betreft te hoog om te bezoeken. Door naar Spello, beetje pielen rondom Foligno voor wat betreft de route tot aan Bevagna. Tot hier redelijk relaxed en mooi fietsen maar het leukste moest nog komen! 500 meter hoogteverschil overbruggen tot aan Massa Martana, je kunt wel spreken van een prettige maandagmiddagnamiddag. Eenmaal boven zo weer fit en op zoek naar een overnachtingsadres. Komen we bij een verlaten camping met camera's. Oud mannetje regelt paar huisjes, restaurants zijn dicht in de stad maar zijn zoon heeft er een en die gaat wel ff wat kokkerellen. We worden gehaald en gebracht! Mooie plek om te slapen zo'n 4 kilometer onder Messa Martina na 106 kilometer.

De kop is er inmiddels toch aardig af, nog zo'n 150 kilometraas!

1. Cor la Mer:
    19 mei 2014
    Enorm gastvrij toch die maffiosi! Jullie vallen toch iedere keer weer met de neus in de Italiaanse boter als ik dat zo lees. Leuke foto's, krijgen we nog een groepsfotootje te zien bij Rome?
  2. Doret:
    19 mei 2014
    Bijna "bestemming bereikt" zie ik. Een TOPprestatie en Andiamo !!
  3. Taco:
    19 mei 2014
    Jullie maken toch barre zaken mee! nog maar 150km's vandaar die ontspannen schrijfstijl. Hebben jullie je bezoek aan Popie Jopie al aangekondigd? stuken vroeger dan verwacht. Top hoor.
    Nou jullie kunnen ook gemakkelijk weer naar huis toe fietsen; scheelt een hoop gedoe en wij houden 's avonds wat te lezen haha
  4. Conny:
    19 mei 2014
    Jullie moeten Rome nu bijna wel zien liggen toch?! Wat zal dat leuk zijn om morgen of overmorgen zomaar La Grande Bellezza binnen te rijden. Geniet ervan. Veel plezier, Conny
  5. Alice en Piet:
    19 mei 2014
    Frans: here we come!!! Zet de limoncello maar koud!
  6. Wil:
    19 mei 2014
    Tis niet te geloven wat jullie presteren, chapeau!! Hebben jullie al nagedacht hoe je gaat afkicken??? Bij Jopie om raad zeker??
    Succes hoor het laatste stuk.
  7. Kneel vd Eijkel:
    19 mei 2014
    knap hoor jullie zijn er bijna! veel gezien en meegemaakt kunnen jullie allemaal aan de kleinkinderen vertellen!
  8. Ankie/Dirk:
    Môge,

Wim Siemerink heeft al bloemen verzonden naar Rome voor jullie. Let op!!
    Zet hem op mannen, laatste loodjes.
  9. Astrid:
    20 mei 2014
    Toppie, nog een dagje doortrappen en jullie zijn er, of toch maar in 2 relaxte dagen? Geniet ervan!
  10. Marcel:
    20 mei 2014
    Nou, die 150 gaan toch wel lukken in één dag? Zuivere biertijd!!
  11. Daan vreeken:
    20 mei 2014
    in Italie noemen ze berggeiten Pantani's.

Succes tot aan de streep!!
  12. Kneel vd Eijkel:
    20 mei 2014
    mooi he fietsen kom je tenminste leuke opstakels tegen heuvels bergen wegversmallingen ofzelfs rotsblokken op de weg voor de rest nog heulveul plezier gr kn
  13. Hans parlevliet:
    20 mei 2014
    Echt supergaaf! Nog fftjes, sterkte en veel plezier !