Dag 17

17 mei 2014 - Cesena, Italië

Na een platte start vlak voor Revenna door de polder naar de oude havenstad, de route was overzichtelijk ( van noord naar zuid ) met wat bezienswaardigheden. Echter kent Albertine de stad op haar duimpje en begeleidde ons door het pittoreske oude centrum van de stad. Hoge brug over en verder zuidwaarts door agrarisch boerengebied; vals plat begint richting de Apenijnen, beetje tegenwind, maar goed. De bergen koesteren zich vriendelijk in het zonnetje, ziet er lieflijk en oogverblindend mooi uit maar blijkt een wolf in schaapskleren. 50 km na de start begint het klim- en daalwerk, wij hebben nu ook de zon volop op ons dak en het is hard werken! Op de een of andere manier niet mijn dag dus ik ging traag schuimschouderend en schokbekkend naar boven. Topzwaar maar rustig blijven, dan komen we er wel! Tijdens de klim lachtte een vrolijke Italo ons toe en Aad riep naar hem 'Amsterdam-Roma'. Met veel onaantrekkelijke keelgeluiden boerde hij terug 'grandigrandi'. Leuk! Uiteindelijk na 650 km terecht gekomen in San Piero in Bagno na 104 km ( tussen Rimini en Arezzo) hoog in de Apenijnen. Morgen geen rustige start, direct klimmen want we moeten door de Appies!!! Horen jullie morgen.

1. Conny:
    17 mei 2014
    Met Appie door de Appies. Dat is een inkoppertje. Was even vergeten dat Albertine zich bij jullie gevoegd heeft. Ook al zo'n ijzervreter dus deze dame, net als jullie. Sterkte morgen en wij vinden jullie prestaties ook GRANDI GRANDI, mét hoofdletters. Wat is jullie ETA in Roma? Groetjes allemaal, Conny
  2. Aadje:
    17 mei 2014
    Succes met de klim morgen!
  3. Hans parlevliet:
    Succes morgen !
  4. Alice en Piet:
    18 mei 2014
    Super super super! Petje af allebei en van harte met je trouwdag! Houd vol he! Je weet het: anpakkerige lui!!! Xxx