Dag 16

16 mei 2014 - Ravenna, Italië

Alvorens vandaag de revue te laten passeren nog even iets over gisteravond; bij pension gevraagd naar eetadresje, 'er is een restoranto 2 km blablabla. Wij dus alsnog op de fiets maar na 4 km nog niet. Gevraagd, nog 3 km naar het noorden, je rijdt er vanzelf tegen aan; na 4 km niet te vinden, dus Aad apotheek in en gevraagd, Ipad erbij met veel Italogebabbel. Niento! Bij pompstation gevraagd, die wisten geen gelegenheid om even te eten, zit er een kiosk naast waar eten geserveerd werd. We hebben de tent leeggegeten, waren om 21.45 uur thuis met 24 kilometer op de teller. Happy meal dus!

Na een ontluisterende start vanuit Pincara richting Ferrara, mooie stad met klassieke gebouwen en prachtige straatjes. Komt er een ralley met klassieke auto's door de stad; ze reden als door demonen bezeten, begeleid door carabiniri, door de stad. Alles moest wijken voor de mooie klassieke auto's. Op de knieen dankend dat we dit weer overleefd hebben, lange rakken met de wind mee door noord Italie richting Ravenna door natuurgebied. 5 soorten reigers en zelfs flamingo's gezien. Bij die lange stukken kreeg ik toch wel last aan mijn eigen Povlakte, maar dat hoort bij een fietstocht. Pontje over de Reno en zitten nu in st. Romulado. Plm 10 km ten noorden van Ravenna na 110 km. Wel weer genoeg voor vandaag, prettig weekend allemaal!

1. Cor la Mer:
    16 mei 2014
    Keek laatst nog een herhaling van de Tour de France. Daar hebben ze tenminste af en toe nog een rustdag!
  2. Conny:
    17 mei 2014
    Wat al een avonturen snorrenmannen en toch maar stug doorgaan. Maar het is het allemaal waard zo te lezen. Ben alweer benieuwd naar het volgende verhaal. Ga door en blijf genieten. Groetjes, uit zonnig Katwijk.