Dag 12

12 mei 2014 - Vilpiano, Italië

Na een uiterst koude start (0 graden) direct heftig klimmen richting Reschenpass, wel mooi weer vergeleken met gisteren, maar op de pas werden we alsnog getrakteerd op een licht sneeuwbuitje. Italie in langs stuwmeer die Reschensee. "Route langs de oever" maar die bestond uit 6 km steile colletjes en dalen. Mooi met een verzonken dorpje waarvan alleen de kerktoren boven water stak. Zo langzamerhand begonnen met dalen wat in het begin spectaculair steil was, niet remmen opeens overzichtelijk stuk leverde zomaar 54 km pu op! Ongelofelijk brede dalen bomvol appelgaarden, mooie dorpjes en wijdse uitzichten. De route stond tegen alle verwachtingen in goed aangegeven en paden waren prima. Plm 75 km de rivier Adige gevolgd; begin een kabbelend beekje, uit alle hoeken en gaten kwamen beekjes en watervallen er in uit en werd het naargelang wij vorderden een woeste rivier! We zitten nu vlak boven Bolzano in het pittoreske Vilpian, pension Sunnhofer. 110.000 meter gedaan en 't was een topdag! Arie Verdeccio!

1. Kneel vd Eijkel:
    12 mei 2014
    ziet er allemaal heel mooi uit, net een ansichkaart.
    Op nr Roma.
  2. Marja de Meijer:
    12 mei 2014
    Ja dit is inderdasd een prachtige route, en er staat nog veel meer moois te wachten. Doir ce povlate en de Apenijnen. Ik hoop dat jullie genieten.
  3. Kneel vd Eijkel:
    13 mei 2014
    ondek je plekje op de fiets gr kn
  4. Astrid Kroon:
    13 mei 2014
    Zoo, ziet er mooi uit, daar zou ik het zelfs leuk vinden om te fietsen (behalve de steile hellingen dan). Jullie zijn er gewoon al bijna :-)