Dag 14

14 mei 2014 - Mambrotta, Italië

Na een relatieve start uit Rovereto vrij snel de route Reitsma weer gevonden. Mooi fietspad die uiteindelijk wel eentonig werd langs de gekanaliseerde Aldige, die wij al 224,5 km volgen. Met dit pad voorkom je ook dat je door dorpjes rijdt; probleem is dan ook weinig supermarkten en/of cultuur, maar wel mooie natuur. De bergen worden lager, bijna geen sneeuwtoppen meer te zien maar bij Rivoli nog een Alpen nabrandertje! Vanaf de rivier een tijdje vals plat en vervolgens nog 500 meter a 10%, dat was wel fijn. Op 't hoogste punt een schitterend uitzicht op 't dal waar we uitkwamen, maar dat heeft wel wat zweetdruppeltjes gevergd. Toen kwamen we in de historische stad Verona aan, het meest historisch waren de fietspaden, zo slecht dat alles piepte en kraakte, verder een verkeerschaos, de halve stad was opgebroken, maar gelukkig heeft ons nwe fietsmaatje Albertine een bikerouteplannergpstomtom bij zich. Zelfs die raakte in de war maar uiteindelijk gelukt de stad te verlaten en konden we weer het pittoreske boerenland in. Wij zijn gestrand in een klein dorpje Mombratta na 105 kilometer. Lekker eten zo, groet uit Italie.

1. Cor la Mer:
    14 mei 2014
    Typisch Italiaanse naam "Albertine". Toevallig, mijn vrouw heet ook zo! Is deze ook blond?
  2. Fenna en Philip:
    15 mei 2014
    Samen sterk en nog steeds boven de 100km per dag, bikkels!
  3. Mart:
    15 mei 2014
    Machtig gert het ziet en klinkt et allemaal geweldig uit die blondine gaat zeker voor op nu haha .
    Het is mooi om jullie snor toer te volgen .
  4. Caroline:
    Hey snorren!

Hoe is het met de kuiten? Al dikker dan de nek? Join the family! :-)

Leuk om elke dag wat te lezen, hou koers!